Reklama:

Szanowni użytkownicy

Zachęcamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisu GLKA.LIGSPACE.PL Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.

Korzystanie z serwisów internetowego glka.ligspace.pl wiąże się z przetwarzaniem Twoich danych osobowych takich jak: adres IP urządzeń, pliki cookies, dane na temat Twojej aktywności w serwisie bądź aktywności twoich urządzeń. W sytuacji, kiedy dane pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratorem i podmiotem przetwarzającym te dane jest firma Imachine Artur Pławecki z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach…

Powyższe dane, w sposób zautomatyzowany mogą być przekazywane i przetwarzane przez naszych zaufanych partnerów, tj. dostawców technologii IT, podmioty wyświetlające reklamy oraz dostarczające statystyki ruchu w serwisie. Jeśli nie zgadzasz się na przekazywanie i przetwarzanie tych danych, wykorzystaj stosowne ustawienia przeglądarki internetowej

Dane osób biorących udział w rozgrywkach

Z uwagi na przeznaczenie i sposób działania serwisu glka.ligspace.pl na stronach serwisu mogą być prezentowane dane osobowe osób biorących udział w rozgrywkach sportowych obsługiwanych przez serwis, takie jak: imię, nazwisko, data urodzenia, wzrost, waga, zdjęcie (wizerunek), adres e-mail.

Dane są przetwarzane w celu zaprezentowania przebiegu rozgrywek sportowych, generowania indywidualnych statystyk uczestników rozgrywek, składów osobowych poszczególnych drużyn oraz prowadzania komunikacji elektronicznej z uczestnikami rozgrywek.

W tym przypadku Administratorem danych osobowych uczestników rozgrywek jest podmiot odpowiedzialny za prowadzenie serwisu glka.ligspace.pl, natomiast podmiotem przetwarzającym dane osobowe, tj. udostępniającym narzędzia do zbierania, przetwarzania i prezentowania tych danych jest jest firma Imachine Artur Pławecki z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach

Twoje Prawa

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotom, które wykorzystują dane osobowe (dane osób odwiedzających i logujących się do serwisu oraz dane osobowe uczestników rozgrywek) żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Musisz jednak pamiętać, że w przypadku plików cookies, za które odpowiadają zaufani partnerzy, nie zawsze jest możliwe zrealizowanie Twoich praw.

Szczegółowe informacje

Wszystkie niezbędne informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz w zakładce Polityka prywatności dostępnej pod adresem Polityka prywatności

Reklama:

Regulamin rozgrywek

Regulamin Rozgrywek

 

§1. ORGANIZATOR ROZGRYWEK

1. Organizatorem rozgrywek Gnieźnieńskiej Amatorskiej Ligi Koszykówki (zwanej dalej GALK) w sezonie 2015/2016 jest osoba prywatna Pan Jacek Przymus (zwany dalej Organizatorem).

 

§2. MIEJSCE, TERMINY ORAZ SYSTEM ROZGRYWEK

1. Miejscem, w którym rozgrywane są spotkania w ramach rozgrywek GALK 2015/2016 jest Hala Sportowa Kolegium Europejskiego w Gnieźnie.

2. Rozgrywki będą prowadzone zgodnie z systemem i terminarzem rozgrywek zatwierdzonym i ogłoszonym przez Organizatora po zakończeniu zapisów.

 

§3. WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ROZGRYWEK

1. Zgłoszenie drużyny do rozgrywek odbywa się drogą elektroniczną. Zapisy trwają do 31 października 2015. Wszelkich informacji udzielają organizatorzy za pośrednictwem adresu mailowego: [email protected], bądź telefonicznie pod nr 530497686. 

2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ostatecznej weryfikacji drużyn, w tym ich zawodników, a tym samym do odrzucenia zgłoszenia drużyny lub zawodnika.

3. Uiszczenie wpisowego w całości, przed ogłoszeniem terminarza, w wysokości 1600 zł od drużyny, bez względu na liczbę zawodników zgłoszonych przez drużynę na konto podane w późniejszym terminie.

4. Wpisowe nie ulega zwrotowi w przypadku zrezygnowania drużyny, lub jej dyskwalifikacji.

 

§4. OBOWIĄZKI DRUŻYNY I ZAWODNIKÓW

1. Drużyny zobligowane są do przestrzegania regulaminu oraz terminarza rozgrywek.

2. Drużyna musi posiadać swego przedstawiciela - kierownika/kapitana. Kierownik/kapitan jest reprezentantem w sprawach organizacyjnych zespołu, również w trakcie trwania meczu.

3. Drużyny muszą posiadać jednolite stroje koszykarskie z widocznymi numerami z przodu i z tyłu koszulki. Nie ma zastrzeżenia co do zakresu liczb jakie można stosować, jednakże każdy strój musi mieć inny numer. Dopuszcza się posiadanie numeru jedynie na spodenkach lub tylko po jednej stronie koszulki.

4. W przypadku, gdy oba zespoły przystąpią do meczu w strojach o zbliżonej kolorystyce, gospodarz (wg terminarza) otrzyma „znaczniki” jednakowego koloru.

5. W przypadku, gdy któryś z zespołów nie posiada jednolitych strojów, zawodnicy tego zespołu otrzymają „znaczniki” jednakowego koloru.

9. Każdy uczestnik ligi (zawodnik, trener) ma obowiązek posiadania obuwia zmiennego nie pozostawiającego śladów na powierzchni boiska. W przypadku niespełnienia tego warunku zawodnik nie zostanie dopuszczony do gry.

10. Każdy uczestnik ligi wyrażający zgodę na grę w lidze (wyrażoną umieszczeniem na karcie zgłoszenia zespołu swego podpisu), oświadcza że zapoznał się dokładnie z Regulaminem i zgadza się z wszystkimi zapisami w Regulaminie i bierze udział w rozgrywkach GALK 2015/2016 na własną odpowiedzialność (organizator nie zapewnia ubezpieczenia rozgrywek ani też zawodników uczestniczących w owych rozgrywkach).

12. Najpóźniej na 15 minut przed spotkaniem trener (kapitan) drużyny zobowiązany jest podać skład drużyny, oraz pierwszą piątkę zawodników sekretarzowi zawodów.

§5. PRAWA DRUŻYN I ZAWODNIKÓW

1. Drużyna w osobie kapitana ma prawo złożyć protest najpóźniej w 5 minut po zakończeniu spotkania (pisemnie na odwrocie oryginału protokołu meczu).

2.Dryżynom nie przysługuje prawo do przełożenia jakiegokolwiek spotkania.

§6. DRUŻYNY

1. Drużyna musi składać się z minimum 5, a maksymalnie 15 zawodników wpisanych do karty zespołu.

2. Do gry w lidze uprawnieni są zawodnicy, którzy w dniu meczu ukończyli 15 lat, pod warunkiem obecności na meczu kapitana zespołu i pisemnej zgody rodziców lub prawnych opiekunów na udział w rozgrywkach (co jest równozanczne z akceptacją w imieniu zawodnika i jego prawnych opiekunów regulaminu rozgrywek)

3. Jeden zawodnik może reprezentować tylko jedną drużynę.

4. Do dnia spotkania organizacyjnego istnieje możliwość zmian w zgłaszanym składzie drużyny bez żadnych ograniczeń.

5. Po spotkaniu organizacyjnym, a do dnia zakończenia 6 kolejki rozgrywek, drużyny posiadają prawo uzupełniania składu zespołu w przypadku posiadania wakatów w liście zawodników.

6. Przez zmianę w składzie zespołu rozumie się zarówno wykreślenie ze zgłoszonego składu zawodnika i wpisanie w jego miejsce innego, jak również dopisanie do składu zespołu (w przypadku wakatów na liście) zawodnika.

7. Transfer/przejście zawodnika z drużyny GALK do innej drużyny GALK nie powoduje zmniejszenia ilości możliwych do dokonania zmian w składzie tylko w zespole, z którego zawodnik został oddany, a w jego miejsce nie wpisano innego zawodnika.

8. Drużyna ma prawo zgłosić do rozgrywek trenera i asystenta trenera, które to osoby nie zostaną zgłoszone do rozgrywek jako zawodnicy i nie będą miały prawa występować jako zawodnicy podczas meczu.

9. Wszystkie osoby nie wymienione w protokole zawodów jako zawodnicy bądź trenerzy drużyn, a przebywające w strefie ławki drużyny, są osobami towarzyszącymi, za których zachowanie podczas zawodów odpowiada osoba pełniąca funkcję kapitana/kierownika zespołu w trakcie zawodów.

 

§7. WERYFIKACJA I PROTESTY

 1. Weryfikację zawodów oraz rozpatrywanie protestów przeprowadza organizator na podstawie protokołu spotkań, a także opinii swoich przedstawicieli będących na meczu, sędziów spotkania i zainteresowanych stron.

2. Organizator jest zobowiązany do rozpatrzenia protestu w terminie 7 dni od daty złożenia i powiadomienia obu stron.

3. Protesty dotyczące przebiegu zawodów muszą być zgłoszone do protokołu i podpisane przez kapitana drużyny.

4. W przypadku, gdy drużyna wycofa się w trakcie rozgrywek weryfikacja meczów będzie następująca:

a) jeżeli drużyna nie odbyła do chwili wycofania więcej niż połowy zaplanowanych spotkań, wyniki wszystkich spotkań zostają anulowane, a tabelę klasyfikacji rozgrywek sporządza się bez tej drużyny,

b) jeżeli drużyna odbyła do chwili wycofania więcej niż połowę zaplanowanych spotkań, wyniki odbytych spotkań zostają utrzymane, natomiast kolejne spotkania zostaną zweryfikowane jako walkowery 40:0 na korzyść przeciwników z punktacją w tabeli klasyfikacji rozgrywek 0 dla zespołu, który się wycofał, natomiast 2 punkty dla przeciwników tego zespołu. 

5. W przypadku, gdy drużyna zostanie wykluczona w trakcie rozgrywek wszystkie mecze tej drużyny zostają anulowane, a tabelę klasyfikacji rozgrywek sporządza się bez tej drużyny.

6. Kolejność w tabeli będzie ustalana na podstawie oficjalnych przepisów FIBA regulujących tę kwestie.

7. Zawody zostaną zweryfikowane jako walkower gdy:

a) drużyna z własnej winy nie stawi się na mecz lub spóźni się więcej niż 10 minut,

b) drużyna stawi się do rozpoczęcia spotkania z mniejszą liczbą zawodników niż 5,

c) drużyna odmawia gry pomimo poinstruowania przez sędziego głównego, aby grę podjęła,

d) drużyna zejdzie z boiska i odmówi dalszej gry,

e) drużyna nie posiada jednolitych strojów koszykarskich i odmawia wypożyczenia "znaczników"

f) w drużynie wystąpi zawodnik nieuprawniony,

8. W momencie gdy na parkiecie pozostanie mniejsza ilość zawodników niż 2 jednej drużyny mecz zostaje PRZERWANY (nie jest traktowany jak walkower) z następującymi konsekwencjami:

I. jeśli w momencie przerwania meczu prowadziła drużyna, przez którą zawody zostały przerwane wynik końcowy meczu zostaje zweryfikowany do stanu 20:0 dla drużyny pozostającej w odpowiedniej ilości graczy. Punktacja w takim przypadku jak przy rozegranym meczu, czyli 2pkt dla zwycięzców 1 dla pokonanych;

 II. jeśli w momencie przerwania meczu prowadziła drużyna nie zawiniającą przerwaniu zawodów, jako wynik końcowy traktowany jest wynik który został zapisany w protokole w momencie przerwania spotkania - punktacja jak wyżej;

III. jeśli w momencie przerwania meczu był wynik remisowy wówczas zatwierdzony zostaje wynik 20:0 dla drużyny pozostającej w odpowiedniej ilości graczy - punktacja jak wyżej.

9. Drużyna ukarana 3 walkowerami z tych samych powodów zostaje wykluczona z rozgrywek.

§8. SĘDZIOWIE

1. Mecz sędziuje minimum 1 sędzia na boisku oraz sędzia funkcyjny: sekretarz sporządzający protokół meczu i mierzący czas gry

2. Podczas zawodów przy stoliku sędziowskim mogą znajdować się jedynie sędziowie funkcyjni.

§9. PRZEPISY GRY

Spotkania rozgrywane będą zgodnie z aktualnymi przepisami gry w koszykówkę zatwierdzonymi przez Polski Związek Koszykówki z następującymi zmianami lub uzupełnieniami:

1. Zegar zatrzymywany będzie tylko:

a) na czas wykonywania rzutów osobistych (zatrzymanie czasu w chwili pokazania przez sędziego sygnału "rzuty wolne"),

b) w czwartej kwarcie przez ostatnie 2 minuty.

c) w czasie przerwy na żądanie wziętej przez którąś z drużyn,

d) na żądanie sędziego.

2. Ponadto w każdej dogrywce pomiar czasu gry będzie prowadzony jak w kwarcie IV meczu.

3. Przerwa między I-II oraz III-IV kwartą wynosi 2 minuty, natomiast między II-III kwartą 5 minut.

4. W meczu może uczestniczyć maksymalnie 12 zawodników każdej z drużyn.

5. Zawody rozpoczyna co najmniej 5 zawodników każdej z drużyn (jest to warunek konieczny i bezwzględnie przestrzegany).

6. Zawody kończą się w momencie, gdy na parkiecie zostało mniej niż 2 zawodników z jednej z drużyn (mecz przerwany).

 §10. KARY I OPŁATY

1. Drużyna i osoby z nią związane winne zniszczenia obiektu lub wyposażenia hali, w której rozgrywane są zawody ponoszą koszty związane z jej naprawą, a drużyna i osoby z nią związane, zostaną dożywotnio wykluczone z ligi.

2. W przypadku, gdy sędzia prowadzący zawody stwierdzi, że osoba przebywająca na boisku lub na ławce rezerwowych jest pod wpływem alkoholu bądź zachowuje się w sposób agresywny lub sprzeczny z dobrymi obyczajami, ma on prawo nakazać opuścić obiekt przez tę osobę. Gra zostanie wznowiona dopiero po opuszczeniu przez winowajcę pola gry. Czas na wykonanie tej czynności wynosi 2 min, w przeciwnym wypadku zostanie orzeczony walkower na niekorzyść drużyny sprawcy.

3. W przypadku rażącego naruszenia postanowień niniejszego regulaminu Organizator może podjąć decyzje o nałożeniu na zawodnika, kierownika drużyny lub drużynę jednej z następujących kar:

a) upomnienie; b) odsunięcie od jednego bądź większej liczby spotkań

c) zawieszenie na czas nieokreślony; d) dyskwalifikację; e) wykluczenie z rozgrywek.

4. Za otrzymane w rozgrywkach faule techniczne wprowadza się następujące rodzaje kar:

a) pierwszy, drugi i trzeci faul techniczny dla zawodnika (w sezonie) – bez konsekwencji,

b) czwarty i każdy kolejny faul techniczny zawodnika (sumowane w sezonie) – zakaz gry w kolejnym meczu,

c) za dwa faule techniczne dla zawodnika w jednym meczu - zakaz gry w kolejnym spotkaniu.

5. Za każdy faul dyskwalifikujący zawodnik otrzymuje zakaz występowania w kolejnym meczu.

6. Za każdy faul niesportowy, który został orzeczony jako kontakt nadmierny, ciężki, a w szczególności mogący spowodować kontuzję lub inny uszczerbek na zdrowiu przeciwnika, zgodnie z zapisem w artykule 36 Przepisów gry w koszykówkę, zawodnik odbywa karę odsunięcia od 2 meczów. Ocena tego zdarzenia leży w gestii organizatora (przedstawiciela obecnego na meczu), który orzeknie o zastosowaniu kary. Decyzja organizatora w tej mierze nie podlega odwołaniu.

7. Za bójkę na terenie hali  osoby biorące w niej udział otrzymują automatyczną dyskwalifikację do końca sezonu, bez możliwości odwołania się.

8. Za naruszenie nietykalności sędziego lub organizatora (w tym słowną), zawodnik otrzymuje automatyczną dyskwalifikację do końca sezonu oraz zakaz gry w dwóch kolejnych sezonach rozgrywek Gnieźnieńskiej Amatorskiej Ligi Koszykówki.

9. Członek drużyny, który odbywa karę zawieszenia (zakazu gry w meczu) w myśl postanowień niniejszego regulaminu nie może przebywać podczas trwania meczu w strefie ławki drużyny.

10. Za udział w zawodach nieuprawnionego do gry zawodnika, drużyna, w której wystąpił nieuprawniony zawodnik przegrywa mecz walkowerem w stosunku 0:40 na korzyść przeciwników.

11. Odstąpienie od nałożenia regulaminowej kary przez organizatora nie może stanowić podstawy unieważnienia decyzji sędziowskiej oraz weryfikacji zawodów i wyniku meczu.

§11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Mecze powinny być rozgrywane w przyjaznej i towarzyskiej atmosferze, zgodnie z obowiązującymi przepisami koszykówki bez użycia przemocy, przekleństw itp., a prowadzone winny być w myśl zasad "FAIR-PLAY".

2. Organizator zastrzega sobie prawo ostatecznej interpretacji wszelkich kwestii spornych.

3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności prawnej ani cywilnej w zakresie szkód na zdrowiu i mieniu biorących udział w rozgrywkach zawodników.

4. Podpis zawodnika na formularzu zgłoszeniowym oznacza, iż zapoznał się on z niniejszym regulaminem, oficjalnymi Przepisami gry w koszykówkę oraz ich Oficjalną interpretacją.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie wynikających z przebiegu prowadzonych rozgrywek w tym do odstąpienia egzekwowania wybranych przepisów dla dobra ligi.

6. Wszelkie kwestie nieujęte w niniejszym regulaminie rozstrzyga organizator.

 

 

Reklama: